Si el vostre fill/filla té inquietuds musicals, doneu-los l’oportunitat d’introduir-se en el meravellós món de la música on desenvoluparà moltes capacitats i experimentarà les emocions creades per ell mateix.

Tam Music neix com escola després de més de 15 anys d’experiència pedagògica i dins l’àmbit de la docència musical. És una escola des de la qual no tan sols ensenyem a tocar un instrument, sinó que fem arribar als nostres alumnes el respecte i l’amor per la música.

Al Tam prima el respecte i l’educació. Basant-nos en aquests principis, el que volem transmetre als nostres alumnes son tan ensenyaments musicals com socials.

La nostra metodologia esta basada en l’estudi dels instruments com a tals i en l’estudi del llenguatge musical, com a teoria bàsica i fonamental aplicada al desenvolupament dels diferents instruments.

A més de la pràctica individual d’instruments, ampliem les capacitats de cada músic amb un treball en grup, on, juntament amb d’altres instrumentistes, puguin gaudir de la pràctica instrumental en grup, conjunt instrumental, orquestra de guitarres, coral, etc…

Arribar a gaudir de la pràctica d’un instrument, poder expressar-se a través d’ell i poder-ho compartir, es el nostre objectiu principal.

La música ens obre les portes al mon de la creativitat, expressivitat i ens ajuda a conèixe’ns millor a nosaltres i al mon que ens envolta.

Tam Music, que la música continuï…

Activitats-Tam

Les activitats començaran al mes d’octubre. No és necessari un mínim d’alumnes/as per les activitats. Per tal de poder inscriure el vostre fill/a és imprescindible parlar amb la Nàdia, la professora.

ESPAIS

Els espais on es realitzaran les activitats serán a l’aula de música de l’escola tot i que les sensibilitat musical en alguns casos es realitzarà a la Biblioteca.

FESTES

A final de curs es realitzarà una festa a on els pares i mares podran gaudir del què han après els seus fills/es durant el curs.


LLENGUATGE MUSICAL

El llenguatge musical es l’àrea de la música on es treballa la teoria musical. Aquest treball d’aprenentatge de la part musical mes acadèmica es la que ens ajuda a poder dur a terme la pràctica. Aquesta àrea d’aprenentatge, creiem, es molt important per una interiorització de tots els conceptes musicals.

Dins l’àmbit del llenguatge musical es treballen els següents aspectes: lectura, audició, harmonia, composició, creativitat i improvisació.

El llenguatge musical està pensat per fer-ho en grups d’alumnes, però tambè hi ha la possibilitat de fer-hi individualment dins la class d’instrument, possant en pràctica la teoria que anem interioritzant. No hem d’oblidar que el llenguatge musical es la disciplina que ens ajuda per poder gaudir de la pràctica del nostre instrument.

Adreçat a: tots aquells alumne que toquen o volen tocar un instrument musical.

Durada de les classes: 1h. setmanal

Número d’alumnes: mínim 4/5


INICIACIÓ MUSICAL

La iniciació musical son els cursos que segueixen la sensibilització, i on els alumnes continuen desenvolupant la sensibilitat musical alhora que aprenen les bases teòriques per poder tocar un instrument.

A la iniciació musical s’endinsa l’alumne a l’escriptura i lectura musical, melòdica i rítmica, així com el desenvolupament auditiu, reconèixer els diferents instruments, el seguiment del tempos, l’assimilació i aprenentatge dels diferents tipus de claus.

Aquesta matèria és primordial per poder avançar amb agilitat i fer una bona pràctica de l’instrument escollit i gaudir-ne.

La iniciació musical , no és una matèria “obligatòria” però creiem que és molt recomanable per a tots els alumnes (hagin fet o no sensibilització) que volen tocar un instrument.

Aspectes que es treballen:

  • Producció del so del propi instrument i de la veu.
  • Desenvolupar l’oïda per treballar l’afinació.
  • Coordinació e independència de moviments.
  • Ampliar la simbologia del llenguatge de la música com del propi instrument.
  • Donar eines per poder reconèixer i executar nous ritmes i mètriques.
  • Treballar la memòria com a eina musical amb consciència pedagògica.
  • Fomentar la creativitat i la improvisació amb els coneixements adquirits.

A cada curs es treballa un dossier, fet per nosaltres, amb diferents fitxes i exercicis relacionats amb tot el temari que treballem durant el curs.

Adreçat a: (1r-2n) 6 i 7 anys

Durada: 1h. setmanal

Número d’alumnes: mínim 4/5


INSTRUMENT

La pràctica d’un instrument musical, ens permet desenvolupar-nos tan artística com emocionalment. Ens dona eines per poder expressar els nostres sentiments i sensacions. Ens facilita i amplia la capacitat d’assimilació i aprenentatge en molts àmbits de la vida. Ens permet sentir i experimentar emocions creades per un mateix. Ens ajuda a desenvolupar la paciència, la constància i l’atenció.

…gaudir de la pràctica d’un instrument ens encén l’espurna per entendre’s a un mateix i així poder-se expressar…

Adreçat a: alumnes a partir de 1r (6 anys)

Durada de les clases: 30, 45 i 60 minuts.*(30′ 1r i 2n, 45′ 3r i 4t, 60′ 5è i 6è)

*(la durada de les classes son les mes adients amb l’edat, tot i que depenent de l’alumne poden haver-hi modificacions)

Instruments que s’ofereixen:

  • Piano (clàssic i modern)
  • Trompeta, Trompa, Bombardí.
  • Guitarra (clàssica i elèctrica)
  • Cant (clàssic i modern)
  • Bateria / Percussió

SENSIBILITZACIÓ MUSICAL

La sensibilització musical ens permet desenvolupar tant emocional com artísticament als infants.

Des de ben petits, la música ens ajuda a créixer, utilitzant tots els nostres sentits, ja que són el medi d’accés i comunicació amb el món que ens envolta.

A les classes de sensibilització musical, potenciem aquests sentits així com descobrim i desenvolupem aspectes molt importants en la formació artístic-musical i personal de l’infant.

Aquest desenvolupament dels sentits millora la capacitat d’aprenentatge, comunicació, expressió i intel·ligència emocional en tots els àmbits de la vida.

Aspectes que es treballen:

  • La veu
  • L’oïda
  • El cos
  • El ritme
  • La psicomotricitat
  • L’expressió corporal
  • El coneixement dels diferents instruments. (*tast d’instruments a p5)

*(Durant l’últim curs de sensibilització musical, es fa un tast dels instruments mes destacats per a que els alumnes tinguin coneixement del funcionament de cada un d’ells per poder fer una bona tria i decidir amb un bon criteri el possible instrument mes adient per a cada alumne).

Adreçat a: P3, P4 i P5

Durada: 1h. setmanal

Número d’alumnes : entre 4/5 mínim


CORAL

L’objectiu principal d’aquesta formació és el desenvolupament vocal dels seus membres, però no es l’únic…

Dins l’àmbit de coral treballem i desenvolupem aspectes com la relació entre tots els alumnes, d’improvisació, ( es molt profitós per nens amb problemes de desenvolupament del llenguatge), així com el fet d’actuar en públic, perdre la por escènica i la vergonya.

Creiem que gaudir d’aquesta activitat es molt interessant tan a nivell individual (del propi alumne) com a nivell de centre, pel fet que tenir una agrupació vocal dintre l’escola es una bona manera d’involucrar la música feta per i pels alumnes d’un mateix centre.

…amb la veu podem expressar sentiments i emocions; deixem que els nens s’expressin gaudint del so que ells mateixos creen…

Adreçat a : tots els alumnes de primària i secundària.

L’àrea de coral es divideix en dos grups depenent de les edats:

  • BONGO-BONGO (de 1r a 3r)
  • TAM-TAM (de 4t a 6è)

Durada: 45 minuts setmanals

Número d’alumnes: mínim 6/7


BANDA DEL BONAVISTA

Aquest activitat està oberta a tots els alumnes de l’escola que toquin un instrument i tinguin ganes de participar i formar part de la Primera Banda Musical que tindrà l’escola.

Els assajos seran els divendres de 14h. a 15h. al gimnàs de l’escola.

Us hi esperem!